نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تکذیب افزایش چندصد درصدی عوارض شهرداری مشهد توسط رئیس شورا 

  • کد خبر: ۱۴۸۸۲۶
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
تکذیب افزایش چندصد درصدی عوارض شهرداری مشهد توسط رئیس شورا 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روز گذشته که جلسه نداشتیم بحث افزایش ۷۰۰، ۸۰۰ و ۱۰۰۰ درصدی عوارض شهرداری در فضای مجازی مطرح شد. از همکاران می‌خواهیم صحبتی که می‌کنند مستندتر باشد.

 به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان، امروز یکشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: روز گذشته که جلسه نداشتیم بحث افزایش ۷۰۰، ۸۰۰ و ۱۰۰۰ درصدی عوارض در فضای مجازی مطرح شد. از همکاران می‌خواهیم صحبتی که می‌کنند مستندتر باشد، زیرا در بیرون از شورا اثراتی دارد که به صلاح نیست. نباید موضوعی که پایه‌ای ندارد مطرح شود.

وی افزود: عوارض جدیدی ابلاغ شده که از امسال پایه‌ریزی می‌شود و شاید برای سال‌های بعد بتوان گفت که چند درصد افزایش یا کاهش می‌یابد، اما امسال که شروع می‌شود نمی‌توان گفت ۲۰۰ یا ۵۰۰ درصد گران شده است. تمام اعضای شورا نسبت به مردم و وضع زندگی آن‌ها و ساخت‌و‌ساز حساسیت‌های ویژه‌ای دارند.

در ادامه بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات شهرداری مشهد، عوارض سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت. در زمینه عوارض بر تابلوهای تبلیغات محیطی ضرایب متفاوتی لحاظ شده که در موارد مختلف ۷، ۲۰ و ۱۲۰ بوده و عوارض استفاده از حر‌ف غیر فارسی و اسامی غیر ملی ۲ برابر و عوارض تابلوهای تبلیغاتی برندهای خارجی ۵ برابر خواهد بود. اعضای شورا نسبت به اعداد مطرح شده توسط خدمات شهری گلایه داشتند و آن‌ها را غیر کارشناسی می‌دانستند، به همین دلیل با رای اعضای شورا برای بررسی بیشتر از دستور کار خارج شد.

همچنین در ادامه بهای خدمات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های شهری مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش از بهره‌برداری اصناف از پیاده‌رو‌ها و فضا‌های عمومی و کیوسک‌ها و کارفود‌های موجود، واگذاری فضا‌های تبلیغاتی، صدور مجوز برای بازار‌های سیار، استفاده از پارکینگ‌های عمومی بازار‌ها و استفاده از مراکز خدماتی شامل بازار‌های میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی و خدمات بازار خودرو بهای خدمات دریافت خواهد شد.
بهای خدمات صدور مجوز برای بازار‌های سیار قدیم ۴۰ درصد افزایش نسبت به قبل داشته باشد و برای بازار‌های جدید براساس قیمت تمام شده روز و قانون ابلاغ شده خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->